2016. március 20.

DIY framed bunting birthday calendar



Nos, nem tudom, hogy nálatok ez hogy működik, de nálunk, hogy kezd nőni a családban azoknak a száma, akiknek a szülinapját/névnapját meg kell jegyezni, elkezdtek kaotikus állapotok uralkodni :)
Úgyhogy tettem-vettem az interneten, találtam sok jó ötletet arra, hogyan lehetne elkészíteni egy naptárt, amin csak a szülinapokat tartjuk számon... Sok mindent lehet rendelni, egyesek nagyon drágák, de gondolom, megéri, ha szeretnél egy igazán igényeset magadnak. :) Én úgy gondoltam, hogy nekünk a házi készítésű is bőven elég. Egyszer nagyon régen láttam egy ötletet ami mágnesekből kirakott tábla volt (valamiért most nem találtam meg a linket hozzá, de egy megrendelhető dolog volt az is), gondoltam én is csinálok valami hasonlót, ami csinos, vidám, sok minden elfér rajta, és mindig lehet hozzáadni - úgyhogy ebből inspirálódva, íme itt a zászlós szülinapi naptár!

Well, I don't know how it is with you, but here, as the family grows it gets harder and harder to remember important dates, like everyone's birthdays and anniversaries. So I asked around, got all the information, and started looking on the internet, how to make a pretty calendar. Unfortunately, they were all calendars that I should've ordered, or I didn't have the materials for, so I had to come up with something different. I remember seeing this bunting design somewhere but can't really remember where a long time ago (way back before I even left the blog...), and it popped into my brain that I could make something similar, 100% home made :) Here it is, hope you will enjoy it (we both had fun making it, especially the glue-ing part!)

Amire szükséged van:

  • képkeret
  • famentes rajzlap
  • alkoholos filc
  • mérőszalag vagy vonalzó
  • festékek & ecset vagy színes papírok
  • olló & ragasztó (én ragasztószalagot használtam, felpöndörítve, így 3D-s hatása van)


What you need

  • photo frame
  • drawing paper
  • sharpie
  • measuring tape or ruler
  • paints & brush or colored papers
  • scissors & glue (I personally used tape, rolled up to get some 3D action going)


Első dolog, amit csináltam, hogy 14-es ecsettel készítettem egy oldalnyi szép színű csíkot, amiből később kivágtam a háromszögeimet, mivel egyrészt nem volt színes papírom, másrészt jobban szeretem a színátmenetes dolgokat egyébként is, így egy kicsit 'ombre' hatása lett a zászlóknak. A rajzlapomon lemértem a közöket, és 21.25 mm-enként halványan megjelöltem - itt kezdődtek a hónapok nevei. Ha gondolod, és tetszik a kézírásom, akkor töltsd le az én verziómat, így nem kell ezzel foglalkoznod, hanem csak kinyomtatni, és rögtön ugrani a következő lépésre, ami a háromszögek felrajzolása, majd kivágása. Ha ez megvan, akkor gyűjts össze minden születésnapot/névnapot/évfordulót/fontos eseményt és írd rá az alkoholos filccel a zászlókra a nevet és a napot, majd rendezd el a zászlókat hónapok szerint. Ezután már csak a ragasztás marad. A ragasztószalag azért is jó megoldás, mert ha valami új dátum kerülne fel a naptáradra, akkor könnyebben el lehet távolítani a már meglévő zászlókat, hogy az újnak is legyen helye.

First thing first, I painted lines with size 14 brush, to cut out the little flags from it later, because I didn't have colored paper, and I like ombre effect anyways. I measured my base paper and drew a dot every 21.25 mms, which was the point where the month names started. If you don't want to do this, and you like my handwriting, you can go and download my version here, so you can just print it and jump to the next step, which is cutting out the triangles. I used my first triangle as a template for the flag, so it went pretty fast and they look nice and neat. After this gather all the dates, write them on the flags (you will have to write with quite small letters), then the fun part begins with glueing them on the calendar! The reason why tape is awesome except for the 3D effect is that if you happen to get a new date that you want to add, you can just pick up the flags you have already to make room for the new one as well.


Keretezd be, és kész is vagy a műveddel! :)

Put it in the frame, and boom, you are ready! :)



Ha elkészítetted, ne felejtsd el megosztani velem e-mailben vagy facebookon, nagyon szeretném látni, hogy mit hoztok ki belőle! :)

If you made this, don't forget to share it with me via e-mail or facebook, I'd love to see your creations!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése