2016. április 21.

Blogtip Thursday - Barátom, a Facebook


Elmélkedem eleget a blogolós témákon, amikben úgy érzem, kompetens vagyok, hiszen nem akarlak félrevezetni titeket vagy legalábbis fals információkkal elhalmozni, úgyhogy úgy döntöttem, hogy azon az oldalon maradok egyelőre, amit jobban magaménak érzek: marketing, média, fotózás, képek - blogger szempontból. Remélem, hasznos lesz, és remélem, hogy olyan is tudja ezeket alkalmazni, aki nem közvetlenül blogot ír, hanem saját kis kreatív vállalkozását indítja be, vagy szeretne többet kihozni belőle. Ma marketinges témát hoztam. Nem, nem az a fajta marketing, ahol te, mint kis vállalkozó, blogodat író egyén vagyonokat fogsz költeni a szponzorált hirdetésekre. (Egyébként kis összegeket költve, és azt tudván, hogy mikor érdemes költeni rá, ez is egy járható út, de csak akkor, ha a weboldaladat befektetésként éled meg - tehát nem sajnálod költeni a pénzt, hogy később megtérülhessen)

Múlt héten arról szólt a fáma, hogy hogy ne használjuk a közösségi médiát - beszéljünk egy kicsit arról, hogy hogy érdemes, és kell: a Facebookról, Pinterestről, Google+-ról (igen, tudom!) és Instagramról lesz szó, négy részletben, mert egyébként rettentő hosszúra nyúlna a dolog. Úgyhogy először az egészről általánosságban, valamint a facebookról, amire az általános stratégia jól illeszkedik, a következő hetekben pedig Pinterest, Google+, végül Instagram. :)

A közösségi médiával kapcsolatos kérdésekhez készítettem egy infografikát, ami remélem, tetszik nektek :)

Kiindulópontként, én úgy érzem, ha a személyiségedet megmutatod akár a blogon, akár az oldaladon, csak nyerni tudsz vele: az a tapasztalatom, hogy az olvasóid szeretik, ha tudják, mégis milyen ember ül a számítógép másik oldalán, szeretik tudni, hogy van bennetek közös, egy kissé megerősítés alapon, hogy jól döntött, hogy elkezdett téged követni.

Ez, úgy gondolom, hogy a közösségi médiában használt stratégiák alappillére Nem hiszek az agresszív marketingben, viszont abban igen, hogy a jó dolgokat igenis meg kell osztani másokkal. A kulcsszó a megosztás. Facebookon ez rendkívül egyszerű, bármit megoszthatsz, amit szeretnél, ellenben limitált követő fogja látni, amit írsz. 

Milyen időközönként? Mit? Hányszor?

Kezdjük a hányszorral, mert ez az alapja az egésznek: a stratégiád. A közösségi média tekintetében két megközelítés az elterjedt: az 5-10-5 és az 5-3-2, mindkettő jól alkalmazható Facebookon. 


Ez a módszer átfog minden közösségi média platformot, tehát nem csak a facebookot, de Pinterestet, Instagramot, Twittert, Google+-t, etsy-t, stb. Így az alábbi számokat értsd úgy, hogy ezeket egyenlően vagy egyenlőtlenül (attól függően, melyik oldalt tartod fontosabbnak/relevánsabbnak) oszthatod el a platformokon, amiket használsz.

5 - Válogass:
5 posztot azokról a dolgokról, amik érdekelnek, add hozzá a személyiségedet, írj mellé valamit, amitől az eredeti bejegyzés számodra fontos/érdekes/hasznos. 

10 - Kövess:
10 olyan vállalkozást/bloggert, akik hatással vannak rád, tudsz belőlük inspirációt gyűjteni a megosztásaidhoz, vagy kapcsolatépítés szempontjából.

5 - Ossz meg:
5 posztot, ami másoktól származik. Vigyázz! Megosztás és válogatás nem ugyanaz! Ha válogatsz, akkor a neked tetsző dolgokhoz hozzáadsz, ha megosztasz, akkor az eredeti forrás mondanivalóját tiszteletben tartod (maximum pár kedves szóval kíséred).

Ezen felül ne feledkezz meg a saját tartalomról - hetente legalább kétszer közölj saját írást/alkotást.


Itt nem mindent átfogó stratégiáról van szó, hanem egy adott médiára kiterjedőről.

5 - Válogass:
5 posztot válassz ki és ossz meg, hozzáadva saját gondolataidat a témáról.

3 - Saját:
Töltsd fel tartalommal az oldaladat! Ez a 3 poszt saját gondolatokra, linkekre van fenntartva. (Akár nagyon régi linkeket is előkereshetsz, hogy több forgalmat kapjanak)

2 - Személyes:
Engedd, hogy a követőid megismerjenek, ebben a 2 posztban csak személyes dolgokat ossz meg!


Mi a helyzet a Facebookkal?

Talán a legtöbbet használt, legismertebb mind közül, és én úgy érzem, hogy egyben a legnehezebb is érvényesülni ebben a környezetben. Nem meglepő, hiszen a Facebook fennállásának 12 éve alatt elérte a bűvös egy milliárd felhasználó számot, sőt, előző év utolsó negyedévében 1.59 milliárd aktív felhasználóval rendelkezett. Rácsodálkozunk, ha valakinek nincs személyes Facebook oldala, beépült a mindennapokba, a weboldalakon Facebook fiókkal regisztrálunk, minden kis- és nagyvállalkozásnak kell lennie oldalának, a nagyobbaknál kifejezetten közösségi médiára szakosodott szakemberek végzik a marketingtevékenységet, a kisebbeknél, pedig olyanok, mint te, vagy én, akik csak megosztani szeretnék, amijük van... Az oldalak láthatósága drasztikus mértékben van csökkentve, nem csoda tehát, hogy néha elveszettnek érezzük magunkat - a felhasználók nem látnak mindent a megosztott tartalmak között, még a barátok körében sem. Így ülhetünk az oldal előtt várva azokat, akik ránk találnak, mert ha van oldalad, akkor látod, milyen siralmas is tud lenni az elérése egy-egy bejegyzésnek.

Mit lehet ez ellen tenni? Nos, kérem szépen, aktívnak kell lenni. Mennyire aktívnak? Hogyan? Rendkívül jó kérdések. A Facebookkal való kapcsolatomat én állandó jelleggel tesztelem - mi tetszik az olvasóidnak? A leendő ügyfeleidnek? Azt vettem észre, hogy amikor olyan bejegyzést írok, ami személyes hangvételű, vagy új információban gazdag, megugrik az oldalamat elérő felhasználók száma - a megosztások miatt. Ne félj kipróbálni te sem, hogy mi működik a te oldaladon. Ossz meg és figyeld, hogy milyen reakciókat váltanak ki a bejegyzéseid, ami pozitív, abból nyilván iktass be többet is a jövőben.

Amit érdemes ezen kívül észben tartani, az a videók ereje - mivel újabban nem kell rákattintani a lejátszásra ahhoz, hogy elinduljanak a képsorok, ezért nagyobb figyelemfelkeltő ereje van az idővonalon, mint a 'sima' képeknek.






I was wondering about blogging topics I could talk about in this section of my blog, then I figured the best would be that I could talk bout things I’m actually good at, so expect posts about photography, media, marketing from a blogger point of view mostly. I hope it will be useful to you as well, as well as I hope that creative businesses will find this helpful. Today, we will be talking about marketing, a bit. No, we won’t spend a fortune on expensive marketing tools to reach our audience, we will mostly look at how we could improve in posting on our sites so more people can see us. (Note: sometimes spending a tiny amount can be really helpful, if you spend it smartly on something that you know it would be a hit)

Last week I wrote about how not to use social media as a source of blogposts – today we should talk about how it should be used: this mini series will be about Facebook, Pinterest, Google+ (yes, I know!), and Instagram, in four posts, otherwise it would be way too long for one round J. So first of all, let us examine social media as a whole with Facebook (since the general strategies work well with it), and in the upcoming weeks we will look at Pinterest, Google+ then Instagram. J

I made an infographics to get a general knowledge about social media, I hope you like it J

First of all, I feel that the base of all social interactions is the personality itself – if you show yourself, what you like, keep it positve and engaging, your reach will grow a lot. People like honesty, and showing them, that you are not perfect is a way to go – we live in a world where idealization is just as strong as its countertrend – reality. Also, your readers can relate to you, your writing much easily when they can feel, that you have something common.

This thought is the base of the social media marketing as well, that I’m gonna talk about in just a moment. I don’t believe in agressivemarketing, but I do believe in sharing useful pieces of information. Keyword: sharing. On Facebook, it’s extremely easy to share anything with your friends and followers, this is why I chose Facebook as the primary example.

Sharing: When? What? How many times?

Let’s start with how many times, because this will also determine what kind of content you want to post. There are two strategies for social media sharing, both are great, but each builds a different kind of image. These are 5-10-5 and the 5-3-2 approaches.


This method is for every social media you are on, the following numbers should be spread between all platforms – pay more attention to the media your business (or goal) is most compatible with.

5 – Curate
Curate 5 posts from others – be original, be brave, add something extra to the post: your thoughts, suggestions, ideas.

10 – Follow
Follow 10 businesses/bloggers that influence your view on blogging, who are inspiring for you. This is the step where you build own network.

5 – Share
Share 5 posts from others, spread the word! (Sharing is not curating!)
Additionally, don’t forget about your own content: keep it updated at least 2 times a week.


This approach is only for one social media.

5 – Curate
Curate 5 posts, add some thoughts, ideas, suggestions to it and then share it on your social media site.

3 – Own
Fill your page with your own content! Post 3 original works or links (you can even re-post really old links as well)

2 – Personal
Let your followers to get to know you in these 2 posts, where you can post anything personal or important for you.



So what about Facebook?

Probably the most used, well-known social media site, and at the same time, I feel, that being seen is the hardest here as well. It’s not surprising, since in the 12 years of Facebook it ranked up more than a billion users, at the end of last year it had 1.59 billion active accounts. We are surprised when we meet someone without having Facebook, it’s in our every day life, we talk through it, we we register with it, all of the small and big businesses have to have a Facebook page, in the bigger ones there are even people who specialised on social media marketing to keep the business running, on smaller ones, like mine or probably yours, we only have ourselves to deal with every aspect of a page. The visibility of pages has been decreased greatly since the launch, sometimes not even friends can see what’s on your page.

What could you do to get out of the low reach section of Facebook? Well, first of all, you have to be active. How active? Good question, that you can only answer by analysing your own followerbase. I always keep an eye on my posts, and try to remember what kind of content my followers appreciated. For me it’s obviously personal or photography posts that gets the most likes. Don’t be afraid of trying new things with your page, post and see if it works or not – if it does, try and post more of that kind of content later as well.

There’s another tiny thing to remember about Facebook, and that is the question of videos – since the recent update, that allows videos to autoplay on the timeline, it’s even a better choice to post some videos (or share) because of their eye-catching nature. J




2 megjegyzés:

  1. Hűű, ez nagyon klassz összefoglaló lett, számomra sok hasznos infó van benne. Az infografika pedig zseniális lett. :) Jöhet még több hasonló poszt!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj de jó! Nagyon örülök, hogy hasznos volt, az infografikának, meg különösen, jó hallani, hogy a belefektetett munka nem volt hiába :)

      Törlés