2012. május 24.

Régi könyv új élete

Amikor elkezdtem fotózni, azt olvastam, hogy nagyon jó, ha van egy hely, ahova lehet rögzíteni a gyorsan észbe ötlő és még annál is gyorsabban elillanó ötleteket. Vettem is egy eligo notebookot erre a célra, de azóta annyi helyen voltam és annyi mindent csináltam, hogy már mindenféle karcolások vannak a borítóján. Úgyhogy úgy döntöttem, hogy készítek neki egy új külsőt. :) Az inspirációt a tányéralátéteink biztosították, amik pont ilyen szövöttek.

Nézzük, hogy készült:

1. Mivel eredetileg fekete volt a borító színes körökkel, ezért fekete és színes papírt választottam alapanyagnak. Felvagdostam 1 cm-es csíkokra mind a feketét, mind a színeset. A vízszintes sorokból hagyj rá egy pluszt, hogy a végén tudd rögzíteni és a függőlegesek ne tudjanak kiesni.



2. A hosszabbik szálakat (esetemben a feketéket egy sorba rendeztem és a végét ragasztószalaggal rögzítettem, hogy ne essen szét az egész, amikor szövök.

3. Kezdj el szőni. Minden második fekete mögé tedd be a színes csíkot, majd a következő sorban pont fordított sorrendben, így:
  • 1. sor: 1. fölé, 2. alá, 3. fölé stb.

  • 2. sor: 1. alá, 2. fölé, 3. alá stb.

  • 3. sor: 1. fölé, 2. alá, 3. fölé stb.
és így tovább...



4. Ha végigértél a soron, rögzítsd a másik oldalt is ragasztószalaggal, majd fordítsd meg és hajtsd be a legfelső és legalsó sort, hogy a fonákján azt is rögzíthesd. Aztán kösd be a könyvedet úgy, mintha rendesen tankönyvet kötnél.


Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg a barátaiddal is!


1 megjegyzés:

  1. [...] braccialetti di perline… con le perline cotte in forno; 04. La casetta di cartone fai da te; 05. Il tutorial per rivestire agenda o libro, con la carta [...]

    VálaszTörlés