2011. december 2.

Szerencsecsillagok

Két évvel ezelőtt találtam meg ezeket a kis csillagokat, amint épp a deviantartot nézegettem. Tele volt velük. Volt olyan, aki ötszázat, ezret hajtogatott belőle és aztán eladta őket. Kíváncsi lettem, én is kipróbáltam. Aztán csak gyártottam őket fölöslegesen.

Most, két év után, már a fejlettebb verzióját készítem: a szerencsesütemények mintájára üzeneteket, idézeteket, bölcsességeket írok beléjük, és úgy hajtogatom össze. Remek díszítőelem válik majd belőlük, ha végeztem, ami ráadásul szórakoztat is. :)

1. A színes papírt (vagy csomagolópapírt) kb. 1 cm vastagságúra felvagdossuk. A papírok végére üzeneteket írunk.

2. A csíkot úgy fogjuk meg, hogy a szöveg tenyerünk felé nézzen, majd kössünk csomót az üres végére. A kicsi, fennmaradó részt hajtsuk vissza.

3. A csík többi részét kezdjük el feltekerni az oldalak mentén az ötszögünkre.

4. Ha elfogy a papír, a végét dugjuk be a következő oldal nyílásába. Itt fog nyílni a csillag. Én meg is szoktam jelölni, hogy könnyebben meg lehessen találni.

5. Minden oldalon, két csúcs között lassan nyomjuk be a papírt, hogy megkaphassuk az igazi csillagformát.

Befőttesüvegbe, vagy átlátszó, egyenes oldalú vázába (én annak idején a Jyskben vettem ilyet) tesszük őket, esetlegesen masnit kötünk rá. :)

Ha az enyém eléri végleges formáját, mindenképpen teszek fel róla képet!

Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg ismerőseiddel!

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése