2016. április 1.

Bullet Journal - Hogyan rendszerezzem az életem?


Már előre elhintettem, hogy áprilistól én aztán nagyon rendszerezett életet fogok kezdeni! Áprilisi tréfának is kiváló lenne, egy olyan ember szájából, aki egy kupac iromány-rajz-festmény közepéről ír bejegyzéseket a blogjára. Ez vagyok én most, de úgy gondoltam, hogy bárki képes rendszerezni az életét, így én is belekezdek, mégpedig első lépésként nem az amúgy már kipróbált trükkök és tippek segítségével, amit az interneten látni nap mint nap, hanem egy egyszerű füzettel. Úgyhogy beszereztem egy egyszerű füzetet újrahasznosított papírból és nekiálltam létrehozni A Füzetet.  Kezdésként végiggondoltam, hogy mégis, mit akarok én egy helyen tudni ebben a füzetben? Már ez a lista is 2 oldal hosszúra sikeredett és erről fog szólni ez a mai rövid bejegyzés.

I aready hinted about it, that I wanted to organize my life properly from april, which may sound an april's fool joke considering, that I blog from the top of a mountain of papers with lists, doodles, and paintings. This is why I want everything in one place, keeping my whims under control while trying to develop as a person as well. I decided to ignore all the things on the internet about organization, and do it my way, and get a notebook for myself where I can keep everything I find useful (like a bullet journal, but less fancy) As a starting point (and this is what this short post is really about) I thought about everything I have to keep in one place, and the list was 2 pages long already.

Többek között:

  • személyes/blog célok (rövid és hosszú távra egyaránt, havi lebontásban)
  • szokások, napi teendők (például: tízszer inni minden nap!)
  • havi összefoglaló, napi összefoglaló (naplószerűen, pontokba szedve)
  • firkák
  • listák! még több lista! 

olyan dolgokról, mint dolgok, amiért hálás vagyok, könyvek, amiket el akarok olvasni, filmek, amiket meg akarok nézni, level 10 élet (jó gamer mód stílusban), 100 dolog 10 éven belül, dolgok, amiket le akarok fényképezni, témák, amikről írni akarok a blogon, inspiráló szavak, amiken gyakorolhatom a brushletteringet, doodle-a-day, csináld magad projektek, amiket meg szeretnék csinálni, dolgok, amiket szeretnék átvarázsolni a lakásban, edzéstervek, dolgok, amiket akkor csinálhatok, amikor rossz/jó kedvem van, zenék jó/rossz napokra, blogbejegyzés tracker, social media tracker, 

The main points:
  • personal/blog goals (short and long term as well, evaluated monthly)
  • habits, daily tasks (like drink water 10 times a day)
  • monthly tracker, daily tracker
  • doodles
  • lists! more lists!

about: things I'm grateful for, books to read, movies to watch, level 10 life (like a good gamer girl!), 100 things in 10 years, things to photograph, things to write about, inpirational quotes to practice brushettering on, doodle-a-day, diy projects to try, apartment treatment, workout plans, things to do when gloomy/happy, music to listen to when gloomy/happy, blogpost tracker, social media tracker
Készítettem pár képet a már bemelegített füzetemről (még nagyon semmi sincs benne a hosszú távú célokon kívül). Az első oldalon készítettem egy jelmagyarázatot, majd egy tartalomjegyzéket a következőre, hosszú távú célok, majd rögtön bele is ugrottam a havi tervezésbe. :) Egyértelmű kedvencem az a firkás oldal, ahova már most összeszedtem dolgokat, amiket szeretnék implementálni írás közben :)

I took some photos of my notebook (it's quite empty for now except for the long term goald). The first page is a key, then index, long term goals and I quickly jumped into monthly planning :) The page I like the most for now is the one I made some doodles for later use...



2 megjegyzés:

  1. Én is épp egy ilyen "füzet" megalkotásán gondolkodom, de én erre filofaxot fogok használni. A rendszerezésben nekem sokat segít az urban-eve blog, innen jött a filofaxos kreatív kalendáriumozás is, sok hasznos tervezőt és egyéb lapot találni ott. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, igen, tudom :D Viának nagyon jó letölthető dolgai vannak, én viszont rettentő rosszul érezném magam, ha összefirkálnám a filofaxos rendszerezőt, úgy érezném, hogy 'nem szabad', mert olyan szép, és csodálatos :) Ha megvan a tiéd, mindenképpen mutasd meg, lehet, hogy tudunk egymáséból tanulni ^^

      Törlés